DENDAM


Assalamualaikum..


mesti korang tertanya-tanya apa kisah disebalik status Fb aku tu kan..

Walaupun sudah setahun kejadian tu berlaku namun still aku tak boleh lupakan.. Tiba-tiba aku teringat balik pagi tadi waktu aku tengah buat handmade bracelet.. 

Sakit.. ya.. memang aku sakit sangat.. luka diluar mungkin hilang.. namun luka di hati.. tidak akan pernah hilang...

Siapakah dia??? biarlah aku sahaja yang tahu...

siapakah kawan yang aku maksudkan itu??? dialah satu-satunya kawan baik aku didunia ni.. 

Malam tu.. dihadapan semua orang, dia menengking aku dan kawan aku... tanpa rasa bersalah.. kami dimalukan oleh dia.. 

tapi.. dimanakah kawan-kawanku yang lain waktu itu.. aku masih tertanya-tanya.. kenapa mereka tidak bersuara... tidak membantu kawan mereka waktu itu.. kenapa hanya aku yang membantu dia???

Malam tu juga kawan aku menangis.. menangis sekuat hati.. tapi aku memamng tak boleh tangok kalau orang lain nangis.. aku pun nangis juga malam tu..

even aku dah maafkan dia... tapi hati aku masih ada dendam.. Mungkin suatu hari nanti... dia akan rasa apa yang kami rasa waktu tu.. dimalukan dihadapan orang ramai.. mungkin bukan aku yang malukan dia.. tapi mungkin orang lain yang akan malukan dia...

p/s: maaf penggunaan kata aku untuk yang lebih dewasa.



No comments :

Post a Comment

please be nice here and I will be nice to you..